[SKRIVA] Re: Stora Journalistpriset

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 29 Nov 2011 20:46:47 +0100

From: alexander.stamou@xxxxxxxxx
> Nu gör du mig förvirrad. Mig veterligen anordnar man väl rättegångar
> just för att det *inte* är uppenbart vad som har hänt?
 I ett politiskt korrekthetsklimat gäller inte det.

> Okej, så min beskrivning liknar åklagarens beskrivning. Vad är din
> poäng?
  Bl a att en viss beskrivning av "sannolikhet" om skada på en kondom skulle
vara annan vore avsiktliog om åklagare inte haft förinställda värden.

> Jag tror du komplicerar saken nu. Den tekniska bevisningen gör
> gällande att *det existerar en kondom och någon har troligtvis gjort
> sönder den*
 Det är värt att "komplicera" saken! Bevisningen säger blott att kondom har
gått sönder, vilket vi visste från börja. Den säger INTE något om att någon
"avsiktlig" gjort det. Och jag tycker iaf att det är ett orimligt antagande.
Skall kondomen ha "avsiktligt" saboterats förutsätter det att man från början
haft (överenskommelse om) sexumgänge med kondom. Och sedan skall avvikande
beteende tillstött. Det verkar jättekonstigt: män tenderar att motsäga sig
kondom för att det inte är "lika skönt" (anförd kondomskada har inget med detta
att göra).

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)