[SKRIVA] Re: Stora Journalistpriset

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 29 Nov 2011 13:38:45 +0000

> From: ahrvid@xxxxxxxxxxx

>   "Till att börja med" är det intressanta. Eller sov till bara hälften har
> det också framförts. Det betyder också Var vaken till hälften.

Men nu finns det ju faktiskt människor som sover MYCKET djupt. Min ene son t ex
som ibland pratar i sömnen SVARAR också på
frågor i sömnen. Försöker någon väcka honom och påminner om att han 1. Bett om
att bli väckt just då 2. att han skulle stiga upp
och laga mat eller något annat just då så svarar han ALLTID "ja, ja jag ska" .
Han svarar alltid ja på alla frågor när han ...ja, vad
halvsover kanske man skulle kalla det. Själv påstår han sig inte ha något minne
av detta; "Nej, vad då jag sov ju, vi har inte alls pratat"
eller "du väckte mig inte som du lovade och jag tror inte på att du försökte.
Jag sa inte alls ja ja jag ska. Om en minut. Det har jag inget minne av."

Så HYPOTES: Vad skulle en man kunna fråga en sovande kvinna? Exempelvis? Och
HYPOTES vad skulle hon ("halvsovande")svara eventuellt?
JA ja ja kanske.

Jag har för mig att någon skrev, angående Assange just, att vill en kvinna inte
ha sex ska hon inte sova bredvid en man.
Kanske inte i samma rum heller.