[SKRIVA] Re: "Stockholmsprogrammet"

  • From: Olof Bjarnason <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 15 Jul 2009 12:49:02 +0200

Den 15 juli 2009 11.52 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:

> [...]
> en massa andra dumheter.
>  Och politikerna kallar utökad övervakning för "större frihet". Det blir
> större frihet för alla som vill övervaka alla opålitliga medborgare. Och så
> måste vi förstås bekämpa barnporr, piratkopiering, terrorism och annat som
> hotar samhällets själva grundvalar.
>  Jag gillar EU och har alltid gjort det. Men det här är *dumheter*.
> Fortsätter man med sådant här kommer Piratpartiet (i Sverige såväl som andra
> länder) bara att fortsätta växa och bli allt mer relevant. Det är vid
> valurnorna vi får stoppa aningslösa, korkade, integritetsignoranta

Bra rutet. Läs gärna den debattartikel jag och sex andra publicerat på
politikerbloggen.se ("blogg" är så jäkla fel namn på den sidan! snarare är
det en debattsida på nätet, ungefär som newsmill.se):

http://www.politikerbloggen.se/2009/07/14/22529/

> [...]
> sigfrid.wordpress.com
> www.piratpartiet.se
> (Men det finns många fler. Troligen hundratals!)
>
> Ps. Tack för tips om AV-program!
>
> --
> ahrvid@xxxxxxxxxxx / Gå med i SKRIVA - för författande, sf, fantasy,
> kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) YXSKAFTBUD, GE VÅR
> WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) Sänd bidrag till
> Fantastiknovelltävlingen 2010 (1000 kr i förstapris) senast 31/8 till
> fantastiknovell@xxxxxxxxxxx och ahrvid@xxxxxxxxxxx .
> Windows Live™: Keep your life in sync. Check it out!

twitter.com/olofb
olofb.wordpress.com
olofb.wordpress.com/tag/english