[SKRIVA] Stockholms stadsbiblutbyggnad läggs på is

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 8 Oct 2008 16:24:50 +0200 (CEST)

När jag läste den rubriken (bl a i SvD 4/10)  trodde jag att man skulle lägga
biblioteket i Globen...
  Men det handlar om att den omtalade och omdebatterade utbyggnaden blivit för
dyr och skjuts upp. Man har beslutat att det skulle få kosta mas 795 milj kr,
men de pengarna kommer inte tat räcka till har man konstaterat. Vinnarförslaget
har varit svårt att kostnadsberäkna. Förslaget av Heike Hanadas kallas
Deliphinium.
  Bland stockholmarna har vågorna gått heta (heter det så...?) för och emot de
olika förslagen.
  Nu får vi köra det hela en vända till, kanske.