[SKRIVA] Spöken i 33 A

  • From: håken eklund <doghead@xxxxxxxxxx>
  • To: e-skriva-lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 30 Aug 2011 14:01:50 +0200

Tjong!Jag har skrivit 3 diktsamlingar tidigare och det finna alla på
internet. Den tredje är en hybrid av poesi, teckningar och
"vanlig" morddrama. En bok där jag leker med sättet att
berätta berättelsen. av recensioner att döma blev det en ganska
lyckad bok. och eftersom det snart kommer knacka nån på din
axel och undra om du vill köpa jultidningar så tänkte jag lägga
fram denna alternativa julläsning. köp den istället ;P Får man reklama?Man
måste lansera sin bok så mycket det bara
går.
Det är en mördande konkurrens och en smal business att skriva
och
sälja diktsamlingar. jag menar, när köpte du en senast? Så
nu, när min tredje diktbok "Spöken i
33 A" antagligen har fått in de recensioner som
kommer dyka upp har jag
plockat ut citat som ska övertyga dej att
införskaffa denna min bok. Den
finns på internetbokandlare och om
man går till bokiabutiker kan man be dem
hämta hem. Samt på
cdon också. Here we
go..

Kulturdelen.com
"Det
är en mysig och hemsk liten historia som stryker med naglarna över huden
och ger
min försommarkväll den härligt idyllkrossande sammansättningen av thriller och
humor."

Eremonaut.se
"Den är känslorik, medkännande,
naivistisk, bildrik, berättande och dessutom organiserad runt en central
metafor
som är klassisk: huset."
Boktipset, Maj månad
"Ibland ger han samma
känsla som Bodil Malmsten på
1980-talet med sin melankoli och svarta
humor.
Missa honom
inte!"

Tidningenkulturen.se
"Boken anspelar på att
hårdkoka ihop genrer - i den mån man nu kan tala om sådana - dikt/deckare och
illustrerad konceptroman. Hårdkokt är också rätt ord, en trappuppgång
presenteras med träffande porträttdikter, prosalyrik, utdrag ur dagböcker och
stilla funderingar av andra - språket iklär sig fullt ut den dräkt som
respektive innevånare kan tänkas besitta och hela boken känns på ett vis
smutsig, den får mig att tänka att den så tangerar pulpromanen, det är bara det
gula pappret som saknas."

Magazin24.se
"Det här är en
fantastisk, underbar bok. Jag har aldrig läst någonting liknande. Den berörde
mig på alla sätt som en bok kan beröra, och den kändes inte för tung. När
poesin
började förbrylla tog plötsligt ett mer avslappnat berättande vid som fick
huvudet på rätt spår igen och jag älskar hur boken fick mina tankar att leka
berg- och dalbana."
Mvh!   - Håkan Eklund