[SKRIVA] Re: Spice Zeppelins

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 30 Jun 2007 20:54:25 +0200

On Sat, 30 Jun 2007 15:46:17 +0200, "Ahrvid Engholm"
<ahrvid@xxxxxxxxxxxx> said:
> Kanske inte direkt sf (men kanske litet).
>
>    Brittiska NME skriver att Led Z planerar en minneskonsert för sin 1980
> döde "trummslagare" (har Catharina Grunbaum semester?) John Bonham, med
> Bonhams son Jason som trumslagare. Page, Plant och Jones har talat om
> saken och ett anonymt citat anger att "Det känns som om det kan hända
> nästa år".

Den odödliga klassikern "Stairway to Heaven" borde man kunna kalla sf,
eller kanske någon slags fantasy.

Annars är det för många band som "återförenas" med tvivelaktigt
resultat. Vi får hoppas att Led Zeppelin inte faller i den fällan.

Jag har sett intervjuer på TV med Robert Plant. Han verkar vara en
fortfarande pigg och kul typ. Det var någon intervju där han sade att
han brukade besöka porrklubbar med Björn och Benny i ABBA... (Vad de
kunde hitta på!)
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--