[SKRIVA] Re: Spelteori (var:: Korkat om "korkek")

  • From: "Bruce Harris" <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 6 Jul 2007 01:32:18 +0200

On 06/07/07, Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxxx> wrote:
   Jag vill först få noterat att det inte var jag som korspostarde detta
till Sverifandom, om någon undrar. Men fölr all del, det kan väl få gå där
också. (Jag har väl korspostat hit och dit och kan väl knappast klaga.)
   Men skall inlägget vara på Sverifandom bör iaf det essentiella från
ursprungsinlägget framföras. Och det såg ut så här:
Det var ett misstag att posta det till sverifandom. Av någon anledning
fick jag för mig att meddelandet jag svarade på var korspostat.

Så till hr Harris. Jag "filtrerar" faktiskt inte allt ut allt som är
personangrepp och går till omedelbar, hård, skoningslös och blodig
motattack. Någonstans kring 2/3 av allt som utgör personangrepp tvärtom
låter jag passera utan kommentarer. Det handlar om t ex: a) ganska milda
personangrepp, b) personangrepp som helt enkelt är för dumma (och liksom
omedelbart slår tillbaka - det är då bara att titta på!), c) angrepp som
egentligen rör någon sakfråga (och det blir mycket effektivare att slå
fast sakfrågan), d) humoristiska angrepp (som faktisk kan bemötas med
litet egen humor; sådant är inte så allvarligt utan litet kul), osv, osv.
Vad jag menar med det är att du gärna ignorerar hårda fakta och väljer
att svara med uppsvällda inlägg på det som kan tolkas som
personangrepp för att dränka eventuella fakta-argument.

Det jag främst tänker på är så klart din och Göhrans identiska
avsändar-IP-adresser, som du gång på gång vägrar kommentera. Notera
också att ditt huvudargument mot att bemöta det där om IP-adresserna
har fallit då jag har avslöjat mitt namn både privat för dig och på
listan. Sen kan du säkert vifta bort det med att jag av någon annan
anledning inte är trovärdig.

Love. /Bruce Harris

-----BEGIN 2ROT13 MESSAGE-----
Low Bitrate Netlabel: <http://f-label.tojt.net/>
Blog:
<http://gameboygenius.8bitcollective.com/>
SKRIVA på Lysator. Ditt Ahrvid-fria alternativ:
Sätt på ett par flipflops, vippa på rumpan
och gör det här till en minnesvärd sommar!
-----END 2ROT13 MESSAGE-----