[SKRIVA] Re: Spectrum-konstpriserna

  • From: Gittan Svensson <svenssoneringar@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 13 Mar 2011 15:10:48 +0200

Ahrvid Engholm skriver:

> Ps. Ignorera pseudonymerna "Svensson" och "Jansson", mer ökänd som "Ove
> Ridé". Ignorant dravel.

Det var lite konstigt! Göran postade ju följande text som alltså Ahrvid
anser är ignorant dravel i så fall.

FYI återger jag ett inlägg från Fanac-listan:

 Bellis:

>* Tvärtom håller vi just på att lägga upp inför årets nominering*

>* och omröstning.*

  Från hemsidan: "Från och med oktober 2010 administreras NoFF av
Johan Anglemark, Anders Bellis och Per Åkerman."

  Det är helt oacceptabelt att någon som är skyldigt till nordisk
fandoms största skandal, bedrägeriet i SEFF i slutet av 80-talet,
skall ha någonting att göra med något som påstår sig vara en fanfond.
Juli 1987 satte sig Bellis ned och förfalskade omröstningen i
dåvarande Skandinavisk-Europeiska Fan Fonden, med hjälp av bl a
John-Henri Holmberg, och snodde därmed åt sig fondens medel (värt 20
000+ kr i dagens pengar). 34 "röster" hittades på i det som är den
hittills största omröstningen i något fandomärende i Norden.
Dokumentation om det i form av fotostater på de falska "rösterna"
(inkl div sidodokumentation om hur bedrägeriet i övrigt genomfördes)
har publicerats brett, dels vid tiden i fråga, dels faktiskt nyligen
på Aplakonen.

  Det finns en person som skall bort från anknytning till något som
påstår sig vara en fanfond, och alla inser vem.

  Se till att så sker.

 --Ahrvid

 Ps. Och som alla inser är det jag inte som aktualiserar saken. Det
gör den som kommer dragande med att Nordens största fanfondsbedragare
skall ha att något göra med en fanfond.

Om Ahrvid tycker detta är något som är ignorant dravel kan man undra varför
han skriver det och postar det. Nu tycker jag det ska bli knaske ännu mer
spännande att se vad Göran postar för mer "ignorant dravel" från Ahrvid som
han har postat på Sverifandomlistan!

Sedan är det ju mest Ahrvid som är en kul propp när han kallar mig och Göran
som var med ända från början på den här Skriva som pseduonymer. Det finns
inlägg i början av listans tillvaro där han försvarar båda oss som *inte*
pseudnyomer vilket vi heller inte är. Dom kan jag länka till förstås! Fast
jag tror mest Ahrvid skojar. Däremot har ju han haft många skojiga
pseudonymer här på listan själv genom åren.

Hälsningar från Birgittan