[SKRIVA] Slutet på historien - som text

  • From: "Ahrvid Engholm" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 03 Apr 2007 02:54:32 +0200

Jag fick sent om sider svar på mitt klagomål till SVT, om att novellerna inte fanns som ren text. Citat:

"Hej
Novellerna finns redan som ren text. Kolla under "författare" - "läs mer".
Längst ner på sidan står "läs novellerna utan Acrobat Reader".

mvh
Emma Kristina Sahlén
webbredaktör"

Min reaktion är att det var tämligen väl dolt! Man får gå minst två steg från där novellerna endast finns som PDF. Så det är mycket lätt att missa! Och pekartexterna är missledande. Går man till "författare" och ser efter en författarpresentation "läs mer" tror man att det endast är mer av författarpresentationen. Varför kan inte de rena textversionerna få tydliga pekare direkt från förstasidan? Nå, med dessa extra instruktioner kan nu alla hitta de rena text-versionerna. Eller gå tillbaka till min tidigare postning.

--Ahrvid

Ps. Jag har smågluttat litet i texterna. Ingen av dem får mig att direkt tänka: Aha, det var bra, och så här skall det fortsätta...! (Om jag skulle få för mig att skriva en fortsättning på någon novell är en sak vi får se.)

--
ahrvid@xxxxxxxxxxxx/ahrvid@xxxxxxxxxxx/tel 073-68622[53+mercersdag]
Pangram för 29 sv bokstäver: Yxskaftbud, ge vår wczonmö iqhjälp!