[SKRIVA] Re: "Slutet på historien" - regler och texter

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 31 Mar 2007 10:54:24 +0200

On Sat, 31 Mar 2007 09:42:03 +0200, "Ahrvid Engholm"
<ahrvid@xxxxxxxxxxxx> said:
> Usch! SVT:s "Slutet på historien" lade ENBART upp novellerna som s k
> PDF:er. Det är korkat och nonchalant. (Man kan inte förutsätta att alla
> har PDF-läsare eller har lust att jobba med PDF!) Jag har därför nedan,
> som en tjänst till SKRIVA:s medlemmar, tagit för mig att konvertera
> texterna till ASCII. (Det borde SVT ha gjort! Jag har skrivit och klagat
> på att man bara lagt upp dem som PDF.)

Tack för det! Det är irriterande med en massa * här och där. Men det går
att läsa. Jag får se om jag kommer till skott och skriver något. (För
övrigt kan jag hålla med om att texterna borde ha funnits som ren text
också.)

Kan inte de som nu möjligen vill skriva till denna tävling, posta sina
förslag här? Då kan man få se hur konkurrensen blir...

Jag såg programmet. Det kändes som att man redan förklarat allt i det
första programmet. Så vad skall man ta upp i kommande program?
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--
http://www.fastmail.fm - Or how I learned to stop worrying and
                          love email again

-----
SKRIVA för sf, fantasy och skräck * Sveriges äldsta skrivarlista
grundad 1997 * skriva-request@xxxxxxxxxxxxx för abonnemangsskommandon