[SKRIVA] Skräckkandidat til lBryssel

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 3 May 2009 15:23:01 +0200

Vi har haft Martin
Andreasson som riksdagsledamot (för folkpartiet). Amelia
Andersdotter kandiderar på andra plats för piratpartiet
till Europaparlamentet. Jag misstänker att vi nu har en tredje
åtminstone marginellt fandomanknuten politikerkandidat. Något
kallat "det alleuropeiska pariet Libertas" har en viss
Henrik Johnsson som andranamn. Eftersom han beskrivs som
"universitetslektor i litteraturvetenskap" kollade jag runt
litet och fann en sådan HJ som nyligen skrivit en avhandling
med titeln "Strindberg och skräcken". Man blir rätt
övertygad om att denne HJ då troligen är den
presumtive skräckförfattare som Rickard Berghorn brukade
umgås med (jag tror han medverkat i Minotauren också) men
som ny tydligen övergått till politiken.
   Jag träffade HJ vid
något tillfälle, varvid han tydligen blev sur på att
jag klagade på hans store hjälte HP Lovecraft. Jag menar
att HPL är överskattad, ex-vis hans stilistik som är
rent förfärlig. Däremot är HPL högintressant
som person, hans liv, hans dåd (t ex hans enorma korrespondens
och The Lovecraft Circle), osv - men man skall inte fästa sig
för mycket vid hans skönlitteratur.
   Spelar dock ingen roll
för detta parti som jag redan glömt namnet på kommer
förstås inte till Bryssel.
--Ahrvid

Ps. Men glöm inte att
kryssa Piratpartiets Amelia till Bryssel. (Nej, jag håller inte
heller med om allt i deras program. Men är man förbaskad på
upphovsrättsindustrins ständigt ökande anspråk
kan man ju alltid rösta enligt principen att välja det
minst onda.)

Ps. Kryssa Piratpariets Amelia till Bryssel - www.ameliatillbryssel.se

Show them the way! Add maps and directions to your party invites.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/events.aspx