[SKRIVA] Re: Sf-nanonoveller

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx, skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 12 Aug 2008 18:06:37 +0200

On Tue, 12 Aug 2008 03:51:47 -0500, "Anders Lindberg"
<anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx> said:

> From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx"

> Det skall jag väl klara...

Det ska väl underteecknad också klara.

Draken hostade eld. Tog hostmedicin. Slocknade.

(Anknytande till mina draknoveller, alltså.)
Jag gör ett försök till, mer sf-inriktat denna gång:

Tredje världskriget slutade oavgjort. Alla dog.

(Det är kanske det mest realistiska för ett krig som ingen lär vinna, om
det förs med alla de moderna kärnvapnen.)
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--
http://www.fastmail.fm - mmm... Fastmail...