[SKRIVA] Söderhamn dag 1

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 4 Sep 2009 22:19:24 +0200

Är på bokevenemanget i Söderhamn. Men som jag är aningen trött får det bli en
kort rapport. Söderhamn en charmerande liten stad, men mycket välbevarade äldre
hus. Men det enda antikvariatet hade gått i konkurs, fick jag veta.
  Pga regn fick vi flytta inomhus, till biblioteket, som turligt nog hade
plats. Trevligt folk, i form av alla de andra inbjudna författarna. Förutom
Bertil Falk, känner jag Helena Sigander som också är med i Novellmästarna (hon
höll också skrivarstuga). Träffade ganska välrenommerade Aino Trosell. Lade upp
mina böcker, men sålde inget. Kanske i morgon då det kommer mer folk? Idag var
nog besökarna max 150-200 (svårt att säga - men vädret och att det var vanlig
arbetsdag inverkar). Men biblioteket lovar att köpa in Mord på månen. Nämns i
lokaltidningens notis om evenemanget.
  Mitt föredrag gick bra. Pratade om min bok Mord på månen, sf och rymden.
Gjorde ett par lustiga skämtteckningar som folk gillade. På kvällen bjöd
arrangörerna på middag på Stadshotellet, där alla författare bor. Mycket god
mat. Lotteri och författarläsning. Sverige torskade mot Norge i fotbolls-EM för
damer; inte bra.
  I morgon har jag nytt föredrag, då jag tänkte berätta om hur man skriver
noveller.
  Trött. Borde sova.

With Windows Live, you can organize, edit, and share your photos.
http://www.microsoft.com/middleeast/windows/windowslive/products/photo-gallery-edit.aspx-----