[SKRIVA] "Scifi-mässa" i Malmö i helgen

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 2 Mar 2013 21:03:09 +0100

Har missat att påminna om detta, men det är just nu
plastleksaks/utklädnings/dyra-autografer-mässa om "sci-fi" i Malmö:

http://www.scifiworld.se/

Har bestämt för mig att detta har omtipsats tidigare på listan, men som också
bör ha framgått känner jag extremt begränsad entusiasm för denna typ av
spektakel. Det finns en viss person, vi kan kalla honom Jesper, som under flera
år arrangerat slikt flera ggr/år i Sverige (varvid just plastleksaker ställs
ut, B-skådisar bjuds in, folk står i kö för att betala dyrt för autografer osv)
och jag tycker att det är trams. Det torpederar ev uppfattningar om sf-genrens
ev seriositet.
 I am not amused.

--Ahrvid

Ps. Liknande förnedring för sf-genren hotar i Göteborg 6-7 april. Så vet ni
det. Varning utfärdad.
www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)