[SKRIVA] Same-antologi

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 5 Apr 2010 11:52:10 +0200

Såg en annons: Samer med anknytning till Västerbotten uppmanas att skriva om
sitt liv (på samiska eller svenska) till en antologi som skall utges av
föreningen Liv i Sverige och Västerbottens museum. Adress: Liv i Sverige, V
Kanalg 12, 151 71 Södertälje (eller ingrid.sjokvist@xxxxxxxxxxxxxxx),
www.livisverige.org. Vet inte om någon på listan har samisk anknytning, men det
lär vara så att så där hälften av Sveriges samer bor i landets storstäder,
utanför renhållningsområden, typ som vem som helst. Kör buss. Böjer gem på
jordbruksdepartementet. Eller spelar hockey, som legendaren Börje Salming som
såvitt jag förstår är halvsame. (Och jag kanske själv har sameblod i mig. Min
mors släkt bodde i södra Lappland från åtminstone 1700-talet och framåt. Man
vet aldrig.)

Spela spel i Messenger!
http://www.windowslive.se/playground/default.asp-----