[SKRIVA] Re: Sam J i senaste Ansible

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 1 Jul 2013 22:46:49 +0200

Den 1 juli 2013 22:30 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Det är i samband med det jag undrar om han i bandvalvsfynd från
> 1968 funnit något från "Jaktsäsong". Tiden stämmer ganska bra med
> när han jobbade för SVT (omkring 1968-70). "Jaktsäsong" skall ha
> varit en långfilm "made för TV" som om jag minns rätt Sam J
> sade aldrig sändes och "förmodligen blivit bandsallad".

Det var en intervju med honom i DN 2001, skriven av Jesper Huor med
anledning av hans 60-årsdag, där Lundwall berättade om denna film.
Bert-Åke Warg spelade en av huvudrollerna. Lundwall nämnde att han
fått tag på en kopia av filmen. Den var inte särskilt bra, enligt
honom själv, men han jämförde ändå en misshandelsscen med Quentin
Tarantino... Intervjun finns tyvärr inte på nätet.

> Men jag tror inte att Sam J lade ned sin utgivning pga baktaleri;

Och det har jag uppenbart inte heller påstått, eller hur. Jag
förväntar mig dock inte någon intelligent diskussion om det vi alla
vet är sant som jag påpekade om Lundwall och svensk sf-rörelse; det är
en sådan sak som måste förnekas av svenska sf-nördar just för att det
är sant och därmed pinsamt.