[SKRIVA] SV: Zarah Leander

  • From: Göran Jansson <goran_ja@xxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 31 Mar 2007 10:11:54 +0200 (CEST)

--- Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxxx> skrev:

> Jag var på torsdagen på en väldigt trevlig Zarah
> Leander-kväll på Tyska
> Institutet (även känt som Goethe-institutet). Det är
> i år 100 år sedan
> hennes födelse. Det var knappt jag kom in, för det
> var väldigt populärt.
> Salen blev mer än fullsmockad. Jag anlände i
> relativt god tid, men fick
> ändå vänta på att se om det fanns plats.

Intressant redogörelse. Jag kan inte säga att jag
minns Zarah Leander så väl. För väldigt länge sedan
såg jag något program av Här är ditt liv, med Lasse
Holmquist, där hon var gäst. Men det är ungefär allt.

Vilka som var nazister eller sympatiserade med
tyskarna under andra världskriget, dyker upp i
nyheterna då och då. Jag tror att Zarah Leander mest
var en aning naiv, och inte särskilt politisk alls.

     "Read it and weep!"
Göran Jansson goran_ja@xxxxxxxx

Flyger tiden iväg? Fånga dagen med Yahoo! Mails inbyggda
kalender. Dessutom 250 MB gratis, virusscanning och antispam. Få den på:
http://se.mail.yahoo.com
-----
SKRIVA för sf, fantasy och skräck * Sveriges äldsta skrivarlista
grundad 1997 * skriva-request@xxxxxxxxxxxxx för abonnemangsskommandon