[SKRIVA] SV: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Jag är en vit kränkt kvinna utan rymdskepp men med drakar

  • From: "Pebbles Karlsson Ambrose" <pebbles@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 19 Dec 2012 08:51:59 +0100

Jag har läst första boken och sett säsong ett av tv-serien. Nu läser jag
andra boken och när jag är klar ska jag se säsong två, tänkte jag. Jag stör
mig inte på språket, jag läser på svenska och det funkar tycker jag. I
början störde jag mig också lite på kvinnosynen - men erkänn att några av de
intressantaste karaktärerna är kvinnor - Arya, drakprinsessan och elaka
drottningen :-)

Quantum Thief finns inte på svenska va?

Med vänlig hälsning Pebbles