[SKRIVA] SV: Rec: The casebook of the Black Widoers/I Asimov

  • From: Göran Jansson <goran_ja@xxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 26 Jun 2007 23:15:25 +0200 (CEST)

--- Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxxx> skrev:

>    Vad jag har framför mig är hans tredje samling
> svarta änklingar,
> pusseldeckarnovellsamlingen The Casebook of the
> Black Widowers. Jag har
> läst ytterligare att par samlingar i denna serie,
> samt spridda enstaka
> noveller här och där. Egentligen gillar jag
> grundkonceptet starkt!
>    Det handlar om små pusseldeckarmysterier som
> löses under middagarna för
> den exklusiva herrklubben Black Widowers.

Låter intressant. Vilka andra författare är det som
haft middagsklubbar lösa problem?

Asimov skrev en hel del deckare. Jag minns någon titel
som hette Murder at ABA (vilket är en stor amerikansk
bokmässa, jag har inte läst boken).

Fast det är kanske inte just den bok av Asimov du
recenserade man skall läsa. Du gillade den tydligen
inte.

Nu under sommaren tror jag att det är hausse för
deckare. Tidningarna har deckarföljetonger. Folk tar
med sig böcker till hängmattan. Jag skall nog ta med
mig några bra SF-böcker till hängmattan istället.

     "Read it and weep!"
Göran Jansson goran_ja@xxxxxxxx

Går det långsamt? Skaffa dig en snabbare bredbandsuppkoppling.
Sök och jämför hos Yahoo! Shopping.
http://shopping.yahoo.se/b/a/c_100015813_bredband.html?partnerId=96914325