[SKRIVA] SV: Re: Snygga och bra bokomslag urban fantasy

  • From: "Eva Holmquist" <eva.holmquist@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Jul 2012 19:27:23 +0200

Tack för tipset!   :-)
En bok som jag arbetar med ny (och försöker få idéer kring omslag kring)
betecknade jag själv från början som science fiction och magin har en
förklaring i form av att den kommer sig av genetiska mutationer så i det
fallet är det verkligen lite av en blandning... ;-)
/Eva

Eva Holmquist
Astronomgatan 2
554 48 Jönköping
eva.holmquist@xxxxxxxxx
www.ettknytt.blogspot.com

Som rådgivarens dotter har Lola alltid gjort vad alla förväntar sig. När
hennes far bestämmer att hon ska gifta sig med skrivaren Tammas - trots att
hon älskar Pellas - inser Lola att hon måste kämpa för det hon vill.
Berättelsen visar att makttörst och ovilja till förändring finns i alla
kulturer. Hos oss, såväl som på rymdskepp som färdats i 350 år.