[SKRIVA] SV: Jan Broberg 1932-2012

  • From: "Eva Holmquist" <eva.holmquist@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 9 Jun 2012 18:26:47 +0200

Ledsamt att höra!
Jag uppskattar hans deckarantologier väldigt mycket!
/Eva

Eva Holmquist
Astronomgatan 2
554 48 Jönköping
eva.holmquist@xxxxxxxxx
www.ettknytt.blogspot.com

Som rådgivarens dotter har Lola alltid gjort vad alla förväntar sig. När
hennes far bestämmer att hon ska gifta sig med skrivaren Tammas - trots att
hon älskar Pellas - inser Lola att hon måste kämpa för det hon vill.
Berättelsen visar att makttörst och ovilja till förändring finns i alla
kulturer. Hos oss, såväl som på rymdskepp som färdats i 350 år.