[SKRIVA] SMS-tävlingsbidrag

  • From: Göran Jansson <goran_ja@xxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 28 Jun 2007 14:49:27 +0200 (CEST)

Här är ett försök:

R1 2l till en 3vli 4 R 5inint, 6igt & botar svart7ka.
Men ta med m8 bland 9ndjungelns alla 0or. Date - i
räkningen. Tur under *orna i roddbåt, med en robot!

Det ska vara mindre än 160 tecken. Det är kanske inte
tidernas bästa text, men jag koncentrerade mig på det
där om att använda SMS-förkortningar och använder alla
siffror (i rätt ordning) för att förkorta fram en
liten sf-historia. Det första "-" skall förstås läsas
"streck" (och sedan följer "stjärn-").

     "Read it and weep!"
Göran Jansson goran_ja@xxxxxxxx

Hitta din nästa resa på Yahoo! Shopping.
Jämför pris på flygbiljetter och hotellrum här:
http://shopping.yahoo.se/b/a/c_169901_resor_biljetter.html?partnerId=96914052