[SKRIVA] SKRIVA-site på www.skriva.bravewriting.com

  • From: "Ahrvid Engholm" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 26 Mar 2007 13:45:34 +0200

Nu har jag fått upp en iaf provisorisk SKRIVA-site på Bravenet (som också gav tillgång till domännamnet "bravewriting", så jag valde det). Siten är alltså en blog, men den är inte avsedd att fungera som en blog, utan som en info-site. Jag har lagt upp två texter om novelltävlingen och två utdrag ur FAQ:en. Det får räcka så länge. (Och jag upptäckte att enskilda inslag fick vara max 10 000 tecken långa, så jag fick sitta och redigera ned FAQ-texterna.) Om detta Bravenet skall användas i det långa loppet återstår att se. Det var inte helt lätt att få till allt. Layout- och redigeringsfunktionerna var delvis konstiga. Ibland reagerade inte siten på redigeringar man trodde man gjort. Vänsterspalten vill jag egentligen ha till höger, men jag hittade aldrig var man kan ställa in det. Det fanns en färdig mall (som jag sedan pillade litet i, bytte en del färger osv) med stjärnbakgrund, så den valde jag förstås.

  Det bör in mer:
* Freelists har någon sida där man själv kan gå in och ställa in sitt listabonnemang. Info om det bör in. (Men jag har inte hunnit kolla upp den saken.) * En massa länkar till skrivarsiter etc kan läggas upp. Det får komma senare. * Jag skulle kunna lägga upp en bild med en färdig SKRIVA-logotyp, men enda sättet att göra det är att registrera sig som medlem av Bravenets fotoalbumtjänst och sedan hämta bilden därifrån (och det låter krångligt - varför kan man inte få lägga upp bilden rakt av?). * Helst skulle jag vilja ha en filarea också, där man kan lägga upp skrivarshareware (jag har en hel samling). Men funktioner för det har jag inte hittat. (Däremot bör det finnas plats för det. Man får 1,5 GB och sharewaren tar upp typ 100 MB max.) * Då det är en blog står det hela tiden att man kan kommentera. Men det är inte meningen att man skall göra! Om jag gjort rätt kommer alla som försöker att kommentera få kommentarerna sända till mig först, och då fimpar jag dem. Siten skall inte vara interaktiv, som en blog (blogtekniken används bara som ett halvenkelt sett att göra en infosite). Det är denna lista som är forumet för interaktiva kommentarer (och på flera ställen påpekas hur man går med).
  Kommentera gärna. Jag vet att siten har skönhetsfläckar, men va' fan...

ahrvid@xxxxxxxxxxxx/ahrvid@xxxxxxxxxxx/tel 073-68622[53+mercersdag]
Pangram för 29 sv bokstäver: Yxskaftbud, ge vår wczonmö iqhjälp!
-----
SKRIVA för sf, fantasy och skräck * Sveriges äldsta skrivarlista
grundad 1997 * skriva-request@xxxxxxxxxxxxx för abonnemangsskommandon