[SKRIVA] RE: [SKRIVA] plutos odöpta månar

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 12 Feb 2013 16:34:43 +0100

pialindestrand@xxxxxxxxxxx

 Nå, detta var ju ganska roligt.Och nu har jag röstat på Persefone. Så
har hon nånstans att åka när hon får semester från Hel nästa gång ;)Lite
 trist att det bara är 12 namn att välja mellan, helklassiska antika
gudanamn ungefät.Men annars kanske månarna fått heta Mickey och Mimmi
eller Goofy och vad nu Långbens brorson heter nu igen.Gilbert hette han
visst.<<
  Själv röstade jag på Hypnos och Styx. Det finns ett sf-förlag som heter Styx,
och Hypnos...tja, det är litet sf-aktigt.
  Annars tror jag Sveriges Radio skulle bli glada om månarna får fortsätta heta
P4 och P5!
  sverigesradio.se/sida/default.aspx?programidH8
  psyklopedin.org/wiki/Sveriges_Radio_P5
  Särkilt den sista siten är upplysande: "Sveriges Radio P5 är en radiokanal
som skickar ut Rånartjänsts sändningar på engelska, men bara till dem som har
kontakter med Sveriges riksnatt. Dessa har nämligen tillgång till att köpa
speciella radioapparaten, med en manick som gör så att P5 kan höras.
Musiken som spelas i P5 är propagandalåtar till förmån för den politiska makten
i Sverige."

--Ahrvid

Ps. Tack för kompletteringen om Malmöfandoms pubmöte! (Det hade du postat om
tidigare, men jag glömde.)

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)