[SKRIVA] Re: [SKRIVA]: entusiam

  • From: "Zenzat" <zenzat@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 5 Mar 2010 00:18:10 +0100

Tjing!

Det är sällan som det man sysslar med och gör möts av entusiam, vilket inte
är så konstigt. I allmänhet har människan en uppfattning om det hon gör som
är överdriven. Därför ska vi inte ta usel eller ljummen kritik alltför
mycket på allvar. Jag brukar ryckapåaxlana och jobba vidare. Frågan är då
hur man ska ställa sig till kritik som till omväxling är oväntat
entusiastisk och översvallande. Man kanske ska ta sig för pannan och
utbrista: "Herre Gud, vad har jag nu ställt till med". Jag hade inte tänkt
vidarebefodra den är recensionen till SKRIVA-listan, men Ahrvid har fått mig
att tänka om.

http://kvp.expressen.se/kultur/1.1897015/falkperspektiv

Tjång!
Bertil