[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Välkommen till listan!

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 2 Jan 2013 16:24:57 +0100

From: alinge@xxxxxxx
> Jag behöver kontakt med en glad och smart  entreprenör
> fast detta blir inte dyrt
> men jag klarar det inte på egen hand
  Jag har funderat och är rädd att jag nog inte har något tips. Jag vet att
Burt och Magnus som körde kultmusikklubben Sunkit i många år ibland gjorde en
sorts Sunkit-radio. Men jag tror inte att de är intresserade. De lade ned
Sunkit pga arbetsblastningen (de har civila jobb vid sidan).
  Men i övrigt tror jag att s k sunkedelisk musik är en genre värd att
uppmärksamma. (Konstig musik. Dansbanslåtar med knäppa texter. Fåniga
sportlåtar. Det mesta av Thore Skogman. Hopplösa covers. Låtar med missriktade
moralkakor. Osv.)

Rickard B:
  Sam J hade under 60-talet en mindre karriär som trubadur. Utgav en LP och en
rad EPs och singlar.
  En annan sf-aktiv som gör musik är Bertil Mårtensson http://www.flyingbird.se
        . Det är instrumentalt, på synth.
  Erik Andersson (Tolkienövers) och David Nessle (serietecknare) gjorde på
80-talet en rad skoja s k kassettfanzines, men iaf Erik har lagt musiken på
hyllan. David lär för inte så många år sedan ha haft ett litet kapell att lira
med.

ahrvid@xxxxxxxxxxx / Be an @SFJournalen Twitter Follower for
all the latest news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande,
sf, fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) info
www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 /
 Läs även AE i nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande
antologi - finns bl a på SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin
Skottdagen, http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 /