[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Varför jag är skeptisk till maskeradeländet

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 21 Oct 2013 23:20:30 +0200

Peter N:
> Jojo, jag tror du börjar bli en gammal tråkmåns Arvid.
> Tål du inte att se människor ha roligt längre, eller vad?
> En sf-kongress och fandom ska väl ha plats för allt;
> skämt och allvar, brett och smalt, stort och smått.
  Men vad är det för fel med att de som propsar på att klä ut sig kör sina egna
grejor! Gamla hederliga sf-fandom är till för litteratur, inte för textilier.
Man kan inte begära att det skall finnas "allt" på något som är ägnat ett visst
område, men inte andra områden. Litteratur och maskerad är två olika saker.
Risken om inte gränsen hålls mot utkläderiet är att sf-fandom dör, i en skur av
"sci-fi" och rollspel och dylikt. Dessa områden HAR redan gott om plattformar.
Sverok, ägnat spel och maskerad, har över 100 000 medlemmar. Varför skulle det
vara nödvändigt att bre ut detta (som redan har oändligt med plats!) till de
traditionella sf-kongresserna också?

--Ahrvid

Ps. Ad Hominem-påhopp visar bara att du är pinsamt medveten om att dina
argument är svaga.

http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /