[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Varför jag är skeptisk till maskeradeländet

  • From: Peter Nilsson <peter.w.nilsson@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 21 Oct 2013 23:03:56 +0200

Jojo, jag tror du börjar bli en gammal tråkmåns Arvid.
Tål du inte att se människor ha roligt längre, eller vad?
En sf-kongress och fandom ska väl ha plats för allt;
skämt och allvar, brett och smalt, stort och smått.

Utklädnad kan ju bidra till feststämning, och är något som bör uppmuntras,
tycker jag.
Jag tror inte att de som klär ut sig gör det för att de inte kan skilja på
fantasi och verklighet.

Det är ju inte så lite korkat att över huvud taget föra ett sådant resonemang
när man påstår sig hylla
fantastik, som ju verkligen innebär att släppa loss fantasin.

Nehej du, på nästa kongress ska jag klä ut mig till en medelålders tunnhårig
sliten figur i säckiga jeans och hästsvans och kalla mig för "Arvid" och jag
hoppas på att få riktigt många efterföljare !

Peter