[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Utländsk media hittar Stiegs JVM-bidrag på KB

  • From: "Zenzat" <zenzat@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 9 Jun 2010 09:59:17 +0200

Apropå ståhejet kring Larson och JVM 1969-1970. Carl Magnus Åsard debuterade
i JVM med en fin novell. Jag ringde honom och sa: Vi hade kontakt för 40 år
sedan. Har Du skrivit mer sf? Lustigt, att du frågar, svarade han. Jag skrev
förra året en sf-roman, Tredje testamentet. Den har fått något pris som
1909års bästa sf-bok. Däremellan har han inte skrivit någon sf alls. Bara
pjäser.
Bertil