[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Utesluten ur SFWA i deras inbördeskrig

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 14 Aug 2013 20:43:02 +0200

Rickard:
> Jag läste just andra hälften i bloggposten, och där framgår med pinsam
> tydlighet att Theodore Beale uppenbarligen förtjänar att beskrivas som
> rasist etc. Rätt ska vara rätt, och jag erkänner när jag har fel.  Jag är i
> allmänhet emot uteslutningar av folk från ditt eller datt. Jag noterar att
> Beale själv inte kallar sig eller accepterar beteckningen "rasist" och då
> blir det ett påhopp att slänga ur sig det - sedan kan det finnas rasistiska
> tendenser. SFWA agerar som ett fackförbund för sf/f-författare (man etablerar
> [...]
  Jag har som sagt inte detaljstuderat fallet, men ett starkt intryck är att
det är en fortsättning och utvidgning av det inbördeskrig som rasat i SFWA
sedan i våras (som startade med våldsamma feministiska angrepp på
Malzberg/Resnik). Dynga har slängts fram och tillbaka och växt i omfattning.

www.skriva.bravewriting.com - delta i vår novelltävling! / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 / Läs även AE
i nya E-antologin Sista resan, http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan  /