[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Tävlingsresultat

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 5 Mar 2009 15:53:43 +0100

Subject: [SKRIVA] Tävlingsresultat
> Trots en beklaglig brist på mutor och andra övertalningsförsök har juryn
> kommit
> fram till ett resultat i novelltävlingen (eller övningen)
>
> 1. Anders Lindberg - Världens skapelse
> Jag gillade flytet i texten och den var kul att läsa även om det nästan var
> väl lätthittat från tävlingsämnet.
>
> 2. Ahrvid Engholm - Synestesi
> Lite tunn koppling till ämnet men intressant ide och spännande liknelser.
> Däremot hade det nog
> blivit bättre av att utveckla mer, nu känns den mer som en skiss.
> [...]

Ber att få tacka juryn för sitt värv! Anders' novell var rätt småkul. (Skall
fråga om han vill ha sitt pris; förra gången tackade han nej.) Min novell blev
alldeles för kort beroende på att det var samma novell som jag sände till
Skrivpuffs novelltävling - och där var längdgränsen 600 "ord" (3600 tkn, ca).
Ämnet kunde säket ha utvecklats mer.

Invite your mail contacts to join your friends list with Windows Live Spaces.
It's easy!
http://spaces.live.com/spacesapi.aspx?wx_action=create&wx_url=/friends.aspx&mkt=en-us-----