[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Svensk tidsresefilm om att döda Hitler på G

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 7 Jan 2014 09:15:13 +0100

Den 7 januari 2014 08:57 skrev Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Från början var tanken att bara göra en film på 30 minuter, men med
> framgången i crowdfundandet lär det bli en långfilm. David Sandberg är 28
> år och jobbar på ett reklamföretag i Umeå. Han är för mig okänd inom
> filmvärlden (jag minns honom t ex inte från de många SFV-festivalerna, men
> jag har iofs inte lagt alla namn på minnet - en jag minns är en viss Josef
> Fares!) men nu för tiden är utrustning för att filma relativt billig och
> det är lätt att förverkliga filmdrömmar oavsett bakgrund.

 Han är tydligen animatör och har gjort vissa grejer för tv:
http://www.imdb.com/name/nm2497546/?ref_=fn_al_nm_1

Det verkar för övrigt inte gå särskilt bra för Bitte Anderssons besläktade
"Dyke Hard". Hon offrade sin butik Hallongrottan i Stockholm för att få
filmen färdig, i november lade man upp planerna för distributionen -- och
man hör inte ett knyst om det. http://dykehardmovie.com/ --
http://sthlm.filmcentrum.se/kurser/gamla-kurser/diy-distribution-med-dyke-hard/Jag
har sagt det innan och jag upprepar det: Sverige är inte rätt land och
marknad för sådant här. David Sandberg kan nog lyckas, bara han
koncentrerar all sin energi på den internationella marknaden.