[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Svensk podcast inom sf, fantasy och skräck

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 30 Nov 2011 22:54:34 +0100

From: patrick@xxxxxxxxxxxx
> Jag har tillsammans med en grupp skribenter för en tid sedan lanserat
> fruktan.se. Det är en sida som publicerar noveller i podcast format inom
> sf, fantasy och skräck.
  Intressant. (Har inte sett dig på listan förut - så välkommen till SKRIVA!)

> Nu när julen kommer så sätter vi även ihop en julkalender och vi har precis
> lagt ut prologen för den 30 december. Lyssna gärna på den här:
> http://fruktan.se/julkalender/
  Jag har missat alla SVT:s julkalendrar i 25-30 år... Jag minns tvåp jag
följde, dels Pelle Svanslös, dels Ture Sventon (men mest för att det var bra
grundberättelser och det var nog 20 år sedan(.

> Vår mentor, skräckförfattaren Anders Fager, är också med på ett hörn och
> har skrivit några luckor.
  Jag har skam till sägandes ännu inte hunnit läsa Fagers grejor. Men jag har
varit på författaraftnar där han varit med och där han själv läste upp. Det lät
som *väldigt* bra saker. Bra stämning, bra stilistik, tätt - jag fick intrycket
att han verkligen kan hantera pennan.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)