[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Stonehenge-platsen äldre än man trott?

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 11 May 2014 18:42:02 +0200

Bertil:
> Apropå Stonehenge och UFO, så körde jag dit i en gammal Folka för många
> herrans år sedan, parkerade på plats och sov i bilen.
> Detta var innan man började spärra av området. Ungefär kring midnatt hände
> det att två satelliter korsade himlen ovanför.
> Slutsats efter Strindbergs sätt att dra slutsatser: Stonehenge är en
> mötesplats för tefat.
  Man hade avspärrat sedan några år när jag var där. Men jag fick gå förbi
avspärrningarna, eftersom jag kombinerade tågluff med uppdrag för
Teknikmagasinet (om du minns!). Hade kontaktat brittiska fornminnesmyndigheten
i förväg för att få tillstånd för det. Så jag kunde närstudera monumentet, ta
fina bilder osv (och det blev någon artikel om det).
  Jag tror att när newageare har sina midsommarfester o dyl där släpper man
också på avspärrningarna. Annat vore omöjligt när det dyker upp 1000-tals pers;
men man har polis och vakter på plats så att ingen åverkan förekommer. Fram
långt in på 1900-talet kunde man i näraliggande byar hyra små hackor, så att
man som turist kunde hacka bort en liten del av Stonehenge som souvernir...
Enorm åverkan har åsamkats på monumentet på detta vis genom åren. Folk har
hackat bitar av pyramiderna också (men där finns några miljoner ton mer sten
att ta av).
--Ahrvid

Ps. Ales stenar i Skåne är också UFO-landningsplats...

E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /