[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Småkul kortnovell om ovanlig lönnmörderska

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 17 May 2010 18:19:06 +0200

From: wester@xxxxxxxxxxxxxxx
> Småkul kortnovell, som tydligen vunnit en novelltävling, om en ovanlig
> lönnmörderska…
> http://corneliascottage.blogspot.com/2010/05/vinnarbidraget.html
> Kanske inte så trovärdig. Men kontrasten mellan vardagsliv och
> mordverksamhet är kraftfull.
> Klassificerar nog in sig som skräcknovell.
  En tämligen bisarr novell. Fast välskriven.
  Vilken tävling var det som denna novell vann?
  Men idémässigt fanns det vissa brister. Novellen sade liksom bara: jag är
mördare. Oj, nu mördade jag igen... (Jag tycker det är trevligt med någon liten
korr eller twist på noveller. Här saknades det - utöver då faktum att
berättarpersonen säger sig mörda i parti och minut. Men stilistiken var bra!)

--Ahrvid

Ps. Blir något horror bara det är blodigt? (Men man kan nog kalla novellen
*psykologisk* skräck, vilket är en litet annan genre.)

Dela kalender. Se möjligheterna med Hotmail!
http://www.microsoft.com/sverige/windows/windowslive/thenewbusy.aspx-----