[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Slutet på utvecklingen

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 17 Apr 2013 11:09:36 +0200

Rickard:
> Moores lag ofta brukar
> motargumenteras med just den invändning du själv använde: datorer blir
> inte bättre än sin mjukvara, hur snabb processorhastighet man än har.
  Men det är inget argument mot Moores lag. Det säger bara att mjukvara
tenderar att vara klumpig och slö.
  Det vore som att säga att en bil är dålig för att bilföraren är oskicklig och
klumpig.
--Ahrvid

Ps. Nu skall jag titta på Margaret Thatchers begravning. TV4 News sänder redan,
och från 11.30 sänder SVT1.

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)