[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Skottarna röstade nej

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 19 Sep 2014 19:11:49 +0200

---- On Fri, 19 Sep 2014 09:43:25 +0200 Ahrvid  wrote ----

>Skottarna röstade nej till självständighet (en självständighet jag menar man
>inom många områden redan har). Enligt siffor från nu på mårgonen röstade ca
>55% nej, ca 45% ja.
> Det var ungefär som väntat. Oddsen har hela tiden varit låga för nej, och har
> inte rört märkbart på sig under slutdelen av kampanjerna. (Ändå har det i
> media framställts som att ja-sidan knappat in, t o m lett.)

Etablerad media kan inte göra annat, eftersom deras logik är att alltid vinkla
saker så att de blir så intressanta som möjligt. Om ett val står mellan två
kandidater där ena har tydligt övertag under hela kampanjen, så blir det en
"rysare" ifall övertaget inte är iögonenfallande stort.

Jag satsade på odds också detta valet, och vann ännu en blygsam summa.
Vinstsummorna lägga i spara-högen, och kommer snart att bli större än den
ursprungligt satsade summan = det man har råd att förlora. Det blir ganska bra
ränta på risksparandet.

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).