[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Såg ni meteoriten?

  • From: "Tora Greve" <tora.greve@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 25 Oct 2015 10:20:13 +0100

Ja, det var Orioniderna.
Tora.

-----Ursprungligt meddelande-----
From: Ahrvid
Sent: Saturday, October 24, 2015 12:48 PM
To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [SKRIVA] Såg ni meteoriten?

I går flög en metorit (möjligen flera) över landet:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smaland/meteoritregn-over-sverige

Där talas om ett "meteoritregn" så det kan ha varit flera. Jag såg i alla
fall fenomenet över Stockholm, riktning söderut och meteoriten flög
västerut. Tyvärr såg jag den bara under ett par sekunder - sedan försvann
den bakom ett hus.
Var det fler som såg den?
Enligt tidningarna har observationer gjorts från södra Norrland ned till
Småland.
Det var iaf en intressant syn. Ett ganska starkt lysande eldklot med en
flammande svans efter sig, som for fram med hög fart. (Med tanke på att
objektet förmodligen låg högt upp i atmosfären och var långt bort, måste
hastigheten ha varit enorm.)

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och förbered dig för
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2016, info www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu
som ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 /
Läs även AE i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435

/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) -----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan

SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan