[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Serieconfilm "A Fan's Hope", premiär på Sthlms filmfestival

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 26 Oct 2011 11:59:21 +0000

Någon som tänker klä ut sig?
I så fall till vad?
Det är ju Halloween-tider så kostym(jag menar utklädning) är inte helt fel
kanske...

Två år i rad nu har det varit maskeradtema på firmafesterna på mitt
timanställningsjobb.
Förra året var det pirater, i år Disneyfigurer och de flesta som jobbat där
länge är mellan
45 och 70 och så finns det en drös ungdomar(18-25 så där) som är där
tillfälligt.
Det brukar vara tillfälligt för jobbet i sig är så tråkigt rent ut sagt. Dvs
18-åringarna
kommer dit för att tjäna lite extra -utöver sina studiebidrag- glada i
hågen(när de tänker på pengarna) och efter några
arbetspass är de inte så glada mer.

Oj då, var tog poängen med detta resonemang vägen? Jo, jag undrar hur OK
maskerad är för
vuxna personer???
Det skulle varit kul att se biobesökare vandra genom Stockholm utklädda till
vad de nu klätt ut sig till.
:)
/pia