[SKRIVA] Re: [SKRIVA] [SKRIVA] Re: Vår absurda värld

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 26 Aug 2013 00:24:12 +0200

Den 26 augusti 2013 00:11 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Ett bättre sätt att uttrycka saken är att läget i världen nu är bättre,
> t o m markant mycket bättre, än för ett antal decennier sedan.
> Sedan kan iofs en del saker vara allvarliga - men det var
> allvarligare FÖRR.

Läget har skruvats åt alltför hårt sedan 9/11, och nu kokar det och
sjuder i en häxgryta som riskerar att explodera och orsaka en
storkonflikt som vi inte sett motsvarighet till efter andra
världskriget. Det är min filosofi. Att inte betrakta det som en genuin
möjlighet och realitet, och köra på så blint och klumpigt som USA
redan gjort alltför mycket och alltför länge, är farligt i sig.