[SKRIVA] Re: [SKRIVA] [SKRIVA] Re: Fiasko för Paul Frigyes bok om Guillou

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 10 Jan 2014 17:41:43 +0100

Den 10 januari 2014 10:15 skrev Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   Resultatet av researchansträngningarna är blandade... Guillou är ju
> också expert på vapen och det militära, efter 3 mån värnplikt och såsom
> jägare. Jag tänker ånyo på boken Madame Terror. Jag tänker inte bara på att
> han låter sin dieselelektriska ubåt fara med dundrande diesel i djupet.
> Eftersom han är vänster och vänstern i Sverige är emot kärnkraft, beskrev
> han hur ubåten som konstruerats för atomdrift hux flux byggdes om till
> dieselelektrisk drift. Idiot! Det är tekniskt omöjligt.

Han har ju självklart inte hävdat att han är kompetent om vapen och det
militära bara p.g.a. 3 månaders värnplikt. Och att han skulle ha påstått
sig vara expert på dieselelektriska utbåtar och atomdrivna diton är en
elegant insinuation du kommer med.

Du skitsnackar återigen, som Guillou-mobben har för vana att göra. Hur var
det nu med romanen "Onskan" som Guillou aldrig påstått vara en dokumentär
skildrig, och som anklagats för att vara "lögn" eftersom den innehåller
detaljer som inte är dokumentära...? Störtlöjligt lögnaktigt av
Guillou-mobben.