[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Röjer Bacon-tävlingen

  • From: Kriss Andsten <kriss@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 18 Dec 2010 16:59:14 +0100

On Dec 18, 2010, at 4:29 PM, Ahrvid Engholm wrote:

> Hm, vördade listmedlemmar, glöm icke Röjer Bacon-tävlingen!

Så, vi gör ett försök:

"Inte kom jag heller längre i livet - alla planer blev måsten, alla idéer
drunknade i storhandel, blöjbyten och vardagsbestyr.
Det är kanske inte så konstigt - andra vill ju älska sina närmaste, spendera
tid med dem, se barnen växa upp. Förväntningarna
fanns ju där. Kvävande, unkna. Alltid.

Trots min förlorade frihet och mitt småbittra hat kände jag ett visst ansvar
mot den skara främlingar jag kallde familj - att låtsas.
De har inte anat något på tolv år nu. Så får det förbli. "

Kriss
(Ny'ish listlurker)