[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: tips hälsa på

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 3 Jul 2008 16:50:34 +0200 (CEST)

Från: ivarsson.g@xxxxxxxxx
>Jag gick in på din sida och jag fick genast en större mängd virus till
>min dator!
  Den figuren som kallar sig datavirus+siffra har jag klagat på tidigare.
(Hans postning var *gammal*.)

> (Popups med reklam och dylikt)
  Nu är dock inte popup-fönster virus. De är irriterande, men inte datavirus
(som är något annat).

>Jag är inte säker direkt att
>herr datavirus borde vara med på den här Skrivalistan.
  Nå, jag har inte sett något mer från honom.
  Virus kan han inte sända ut då listan är spärrad för att ta bifogade filer.

> Ahrvid, får jag
>fråga om det är så att man kan hålla på och skicka virus så där?
  Pseudonymen sände, vad jag förstår (och det var länge sedan!) en länk till
en hemsida som hade popups. Det är dumt nog, men inte att sända ut virus.
SKRIVA tar bara vanlig text, och i princip bör detvara omöjligt att sända
bifogade filer (som är de som kunde ha virus).
  Alla E-postlistor har väl ungefär samma problem (men det är värre om man
tillåter bifogade filer).

> Jag kan förstå varför Ahrvid var tvungen att skapa en ny
>lista faktiskt
  Ingen "ny" lista alls. SKRIVA har bara flyttat (och det för snart 1,5 år
sedan). Det är samma lista.