[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: Witt-Brattström, Knausgård i vårens "kultur"-debatt

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 22 May 2015 10:26:22 +0200

Rickard:>>> Detta ledde till att Witt-Brattström svarade med ett av de mest
äckliga och barnsligt huvudlösa debattinlägg som skrivits de senaste åren --
och vilken normal människa förväntar sig egentligen något annat från
ifrågasatta elitfeminister?

http://www.dn.se/kultur-noje/patriarkatets-parnass-sa-funkar-den/

Citat: "flickors kroppsvätskor" -- "potentiella ligg" -- "dreglande
testosteronbestar" -- "gubbig kvinnouppfattning" -- "porrsliskiga begreppet"
-- "utan rätt att freda sina kroppsöppningar" -- "krama tretton­åringarnas
fasta ballar i stället för alla dessa lovliga hängpungar" -- "din slafsiga
kritik av min artikel" -- "Du hoppades nedlägga mig som ett byte och sen
växla in mig mot lite kulturellt kapital."<< Ett inside-tips: Investera i
POPCORN-AKTIER!
--Ahrvid
Ps. Kunde inte läsa DN-inlägget. Fick ett msg "du har nått dina tio fria
artiklar/månad". Det är problematiskt (tycker jag) att vissa tidningar sätter
räknare på antal artiklar man kan läsa UTAN ATT TALA OM DET i förväg. Följden
blir bara att jag kommer att läsa mycket mindre DN på nätet. Ogillar att man
överfaller användare med begränsningar. (Det är som shareware/nagware som har
inbyggda begränsningar. Först när man ägnat en massa tid och diskplats åt att
installera skiten får man veta "ehum, en massa saker funkar inte...". Tala om
vad som gäller i FÖRVÄG så att man kan välja med öppna ögon.)
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /

SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan