[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] vit och kränkt

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 20 Nov 2012 17:13:42 +0000

> Date: Tue, 20 Nov 2012 16:57:08 +0100
> Subject: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] vit och kränkt
> From: rickard.berghorn@xxxxxxxxx
> To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
>
>  Att sidan saboterat en viktig
> samhällsdebatt genom trams och hån som spridits mellan journalister,
> är däremot sant.
Nu när jag tittat på facebook-sidan VKM så ser det ju ut som den -precis som
det stod i DN-artikeln-handlar MEST om rasism. Inte sexism. Inte elakheter mot
män."Vita kränkta män" är, som jag ser det, synonymt med "överkänsliga,
vithyade medelklasspersoner".Det skulle kunna vara överkänsliga
medelklasskvinnor lika gärna som män just.Kränkt blev ett modeord i pressen för
något år sedan och folk var"kränkta" till höger och vänster.

> Kawa Zolfagary påstår att sidan "vill väcka debatt", men det är ju
> rent debilt. Det debatteras hur mycket som helst i svenska medier, men
> bara från ena sidan. En seriös debattör som Pär Ström (och ja, han är
> _seriös_ hur mycket hån, tjafs, trams och lögner ni feminister än
> spridit och lyckats få personer som inte är insatta i saken att tro
> han är en knäppgök) ska till varje pris beläggas med munkavle. Det är
> motbjudande och helt emot alla demokratiska principer.
>
> / Rickard
Om nu den här mannen som jag personligen inte hört talas om tidigarevill
debattera så kan jag inte se vad som skulle kunna hindra honom från det.Ingen
tror väl på allvar att några kvinnor skulle anfalla honom och skada
honomkroppsligen?