[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Var Mona-Lisa världens första 3D-bild?

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 09 May 2014 10:23:41 -0700

Jag skrev:
 > ---- On Fri, 09 May 2014 08:46:44 -0700 Ahrvid  wrote ----
 >
 > SvD publicerade idag en besynnerlig artikel som måste ha koppling till det
 > du beskriver:
 > http://www.svd.se/naringsliv/nyteknik/malade-da-vinci-forsta-3d-bilden_3540822.svd

Jag läste inte förrän nu spekulationerna i Huffington Post som du, Ahrvid,
refererar; och där är de mer fnoskiga spekulationer om rödgröna glasögon
utelämnade. Där blir det ännu mer uppenbart vad 3D-effekten beror på, eftersom
artikeln bara redogör för att de olika målningarna måste ha gjorts sida vid
sida, från ett något annorlunda perspektiv gentemot varandra. Antagligen
förstår de flesta läsare förklaringen till 3D-effekten, till skillnad från SvD
och den Ny Teknik-journalist som refereras där.

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).