[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Tips: Minnes/struktureringsstödsverktyg

  • From: "Göran Ivarsson" <ivarsson.g@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 14 Sep 2008 17:50:35 +0200

2008/9/13, Kim Johansson <kadavro@xxxxxxxxx>:
> Ser ut som du glömde både innehållet och strukturen... ;)
> /Kim
Jag vet inte varför det inte syntes, men jag lyckades få fram det.
Meddelandet föjer nedan.

--
Göran II
--

Hej skriva!

Hittade förra helgen ett fantastiskt litet verktyg som underlättar
"mindmapping" och sånt. T.ex. om man vill strukturera upp sin
novellidé med länkar hit och dit angående olika ämnen/platser/personer
i "världen".

Det är en HTML-fil som man kan ändra på. Ungefär som ett minimalt
Wikipedia. Man kan t.ex. lägga filen på skrivbordet, eller varför inte
på USB-tummen man har med i jackans innerficka??

Pröva själv!

http://www.tiddlywiki.com

(klicka Download så får du en "Tabula Rasa" = empty.html!)