[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Sydafrikansk sf: District 9 (på TV4 strax)

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 4 May 2013 14:01:21 +0200

Den 4 maj 2013 02:19 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   Skulle det där vara apropå debatten om Sovjets & Rysslands ekonomi?
> Jag är rädd att man nog bör hålla fast vid att tiden under Jeltsin var den
> mest betyande nedgången (men inte pga något tillstånd i universum
> eller hos någon däri levande varelse, utan för att det var så)

Det var en skämtsamhet, som behöver viss självironi från naturlagen i
fråga för att uppskattas ;) Vi vet alla att du har rykte om dig att
vara en tjurskalle i debatter.

Just nu går det för övrigt en annan fin film, på TV6: Sky Captain and
the World of Tomorrow, rakt av en sf-pulppastisch med visuell estetik
à la 30-talets tidskriftsomslag (vissa scener är direkt kalkerade
efter klassiska omslag).