[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] [SKRIVA] Re: Vinn en lektörsläsning

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 04 Jun 2014 13:59:55 -0700

---- Jag skrev:

 > Min filosofi: den som inte är girig vet att man klarar sig
> utmärkt i Sverige 2014 på en genomsnittlig lön som lokalvårdare
> (14 000 kr efter skatt/mån). Att kalla dig fattig i detta
> sammanhang -- där du samtidigt metalat 14 000 kr i skatt
> och egenavgifter -- är direkt störtlöjligt. Tänk på det när du
> ligger på stranden i Ibiza med kocktailen i handen. Ifall du inte
> är är total ekonomisk fåne bår du kunna resa utomlands
> åtminstone en gång per år på denna låginskomst.

Och eftersom jag talar till listans korkskallar, som hellre stirrar sig blinda
på felskrivningar än vad som verkligen sägs och skrivs, så ger jag ett
förtydligande också här:

"Att kalla dig fattig i detta sammanhang -- där du samtidigt betalat 14 000 kr
i skatt och egenavgifter [för varje 14 000 du får i fickan] -- är direkt
störtlöjligt. Tänk på det när du ligger på stranden i Ibiza med cocktailen i
handen. Ifall du inte är en total ekonomisk fåne bör du kunna resa utomlands
åtminstone en gång per år på denna låginkomst."

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).