[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Yahoogrupp för h årdkokt

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 19 Nov 2008 14:52:47 +0100

From: olof.bjarnason@xxxxxxxxx

>Den kräver alltså att jag skaffar ett yahoo-epost-konto, och personnummer,
>postadress, >för- och efternamn. Visst kan man ljuga ihop något - hade dock
>känts bättre om yahoo >tillåtit att man använt sin redan existerande
>epostadress.

Jag håller på att ladda ned något och har haft datorn en smula kraschbenägen,
så jag går inte till sidan du uppgav (så minskar jag störningar på
nedladdningen).
  Men är det som du säger har Yahoo ändrat sig sedan sist! Hur kan förresdten
en amerikansk site begära "personnummer"? Det har  man inte ens i USA.
  Det där om att öppna ett Yahoo-konto, som de gör automatiskt, kan du dock ta
lätt på. Du behöver inte använda det. (Jag fick ett som heter ahrvid@xxxxxxxxx,
tror jag, men jag har aldrig ens en enda gång varit inne i det.)9

--Ahrvid

From: olof.bjarnason@xxxxxxxxx

>låter skoj, synd man måste uppge förnamn+efternamn+personnummer

>+postnummer och skaffa nytt mailkonto bara.

  Nu begriper jag inte vad du menar. Det är bara en vanlig Yahoogrupp. Jag har
gått med i9 flera stycken, och man måste kanske ange namn + adress (men hittar
man på falska sådana kan ingen kolla). Yahoo skapar visserligen också
automatiskt ett yahookonto åt en, men det kontot kan man låta ligga i träda.

>Eller finns det något arkiv man kan browsa?

  Yahoogrupper får automatiskt ett arkiv, men det kan vara öppet eller stängt.
(Beror på gruppens administratör.)

--Ahrvid

ahrvid@xxxxxxxxxxx / ahrvid@xxxxxxxxxxxx / Gå med i SKRIVA - för författande,
sf, fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe)